wtorek, 26 sierpnia 2014

Kluski śląskie z sosem pieczarkowym

Czy na obiad muszą być potrawy mięsne? Nie. Na pewno będą smakowały kluski śląskie z sosem pieczarkowym.




Kluski śląskie:
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól

Ugotowane ziemniaki studzimy i przepuszczamy przez praskę. Dodajemy jajko i mąkę ziemniaczaną. Z wyrobionego ciasta robimy nieduże kulki i obtaczamy w mące pszennej. W środku robimy palcem dołek. Kluski wrzucamy na posoloną, wrzącą wodę i gotujemy 1-2 minuty.

Sos pieczarkowy:
  • 30 dag pieczarek
  • 1 mała drobno posiekana cebula
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 szklanki bulionu warzywnego
  • 3 łyżki śmietany
  • sól, pieprz

Pieczarki czyścimy, myjemy i kroimy w cienkie plasterki i wraz z cebulą dusimy na maśle. Mąkę łączymy z bulionem warzywnym i zalewamy nim pieczarki. Gotujemy i pozostawiamy na małym ogniu 10 minut. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Dodajemy kwaśną śmietanę. 

Smacznego!










2 komentarze:

  1. kluski śląskie z sosem pieczarkowym kojarzą mi się z domem i Świętami, bo moja mama zawsze w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia robi właśnie takie cudowne kluski. :) uwielbiam je i zawsze zjadam kilkanaście. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pieczarki i myślę o tym, żeby moje obiady częściej nie zawierały mięsa, wyprobuję:)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.